BOTOKS na BRUKSIZM

Leczenie bruksizmu przy pomocy znanego wszystkim botoksu?

Tak! I to w Dental- Care.

Bruksizm to choroba, która dotyka miliony ludzi na całym świecie. Objawia się nadmierną i mimowolną aktywności mięśni żwaczy. Nieleczony prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych i estetycznych takich jak: ścierania szkliwa, złamania zębów, problemy z dziąsłami, ale także wywołuje bóle napięciowe głowy, karku i wiele innych.

Czym jest stosowany przez nas botoks?

To dokładnie toksyna botulinowa typu A czyli lek neurologiczny, którego zadaniem jest osłabienie pracy mięśni.

Czy jest bezpieczna?

Tak, toksyna botulinowa to, jak wspominaliśmy LEK. Podawana przez doświadczonego lekarza w odpowiednich proporcjach jest całkowicie bezpieczna.

Jak długo utrzymuje się efekt?

Jest to kwestia dosyć indywidualna, ale zakłada się, że efekt utrzymuje się do ok. 6 miesięcy.

Po jakim czasie można spodziewać się efektu?

Po ok. 5 dniach.

Czy efekt jest odwracalny?

Tak, toksyna botulinowa to białko, które po czasie jest całkowicie neutralizowane i usuwane z organizmu. Dlatego zabieg wymaga powtarzania.

Dla kogo toksyna botulinowa będzie dobrym rozwiązaniem?

-Dla osób zmagających się ze zgrzytaniem zębami w nocy

-Dla osób cierpiących na napięciowe bóle głowy

-Dla osób bezwiednie zaciskających zęby np. W sytuacjach stresowych

Jak wygląda zabieg?

Tak naprawdę zabieg podania toksyny botulinowej trwa kilka minut i polega na wstrzyknięciu preparatu w paru miejscach po obu stronach żuchwy. Do zabiegu nie stosuje się zazwyczaj znieczulenia, ponieważ nie jest on bolesny, a jedynie delikatnie nieprzyjemny. Preparat podawany jest za pomocą niewielkiej i bardzo cienkiej igły.

Przeciwskazania

Przeciwskazaniem do wykonania zabiegu są choroby związane z wiotkością mięśni, ciąża oraz laktacja.

Dodatkowym elementem estetycznym po podaniu botoksu w mięśnie żwaczy może być wysmuklenie twarzy. U osób z nadmierną aktywnością tych mięśni można zaobserwować nad wyraz rozbudowaną i kwadratową żuchwę.