Majczęsciej zadawane pytania i odpowiedzi.

1. Dlaczego moje dziąsła krwawią podczas szczotkowania?

-Najczęstszą przyczyną krwawienia dziąseł jest ich stan zapalny spowodowany zaleganiem płytki nazębnej i kamienia.

2. Czy zdjęcia RTG wykonywane na wizycie są bezpieczne i nie wpłyną na mój stan zdrowia?

-Jak wiadomo promieniowanie nie jest całkiem obojętne dla naszego organizmu. Panuje jednak wokół niego bardzo dużo mitów, które często zniechęcają Pacjentów do kontroli radiologicznej. Warto jednak zaznaczyć, że średnia dzienna dawka promieniowania wynosi 6,6 µSv natomiast przy jednym zdjęciu panoramicznym zaledwie  12,9 µSv.

3.Dlaczego mam starte zęby?

-Za ścieranie zębów odpowiadają bruksizm czyli zgrzytanie zębami, braki zębowe lub wady zgryzu. Najlepsze co można zrobić to udać się na wizytę do stomatologa by skonsultować przypadek i obrać właściwą drogę leczenia. Nieleczone ścieranie zębów może doprowadzić do zmian w układzie narządu żucia takich jak : zwiększone napięcie mięśni, bóle w stawach skroniowo -żuchwowych a nawet bóle głowy czy kłopoty ze snem.

4. Czy muszę usunąć ósemki?

-Zdrowe i prawidłowo wyrżnięte ósemki nie są wskazaniem do usunięcia.

5. Jak często należy wykonywać higienizację zębów?

-Zabieg higienizacji należy wykonywać przynajmniej 1/2 razy w roku.

6. Czy warto jest leczyć zęby mleczne?

-TAK! Zęby mleczne trzeba leczyć są  one słabiej zmineralizowane i właśnie dlatego bardziej podatne na próchnicę, a ich rola w prawidłowym rozwoju zgryzu dziecka jest nieoceniona.

7. Dlaczego moje zęby reagują na zimno?

-Najczęściej przyczyną są odsłonięte szyjki zębowe. Jeżeli w ich obrębie nie znajdują się zmiany próchnicowe wystarczy zmiana pasty na taka na nadwrażliwość. Jeżeli występuje próchnica należy ją usunąć i wykonać wypełnienie.

8. Czy znieczulenie komputerowe boli?

-Znieczulenie komputerowe poprzedzane jest w naszym gabinecie spryskaniem miejsca wkłucia specjalnym płynem znieczulającym a samo podawanie znieczulenia sterowane jest systemem komputerowym, który idealnie dostosowuje prędkość podawania znieczulenia do Pacjenta nie powodując przy tym bólu ani nieprzyjemnego uczucia rozpierania.

9. Co daje fluoryzacja zębów?

-Fluoryzacja  potrafi zredukować próchnicę nawet o 40 %. Powinno się ją przeprowadzać conajmniej 2 razy w roku.

10. Czy aparat ortodontyczny jest tylko dla dzieci i młodzieży?

-Absolutnie nie. Na aparat ortodontyczny za późno jest wtedy gdy nie mamy już zębów :) Warto zaznaczyć, że aparat ortodontyczny nie zakładamy tylko po to by poprawić wygląd estetyczny zębów ale by pozbyć się wad zgryzu doprowadzających do różnych nieprzyjemnych dolegliwości.

11. Wypadła mi plomba ale ząb nie boli, jak szybko trzeba iść do dentysty?

-Najwłaściwszym rozwiązaniem jest jak najszybsze zgłoszenie się do dentysty by uniknąć bólu bądź złamania się osłabionego zęba.

12. Czy martwy ząb może boleć?

-Niestety tak. W takim przypadku należy udać się na kontrolę u stomatologa. Który ustali przyczynę bólu.

13. Czy leczenia kanałowe boli?

-Leczenie kanałowe nie należy do najprzyjemniejszych natomiast nie powinno powodować bólu ponieważ przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym.