Zęby na wakacjach

W  końcu wkroczyliśmy w sezon wakacyjny a co za tym idzie długo wyczekiwanych urlopów.laugh

Niestety zęby są zazwyczaj ostatnią rzeczą o której myślimy w tym czasie i  jak na złość bardzo lubią psuć nam wyjazd nieoczekiwanym bólem. no

W okresie wypoczynku jesteśmy bardziej pobłażliwi dla swoich słabości i bez większego umiaru korzystamy z przyjemności takich jak jedzenie czy alkohol… Bo kto chce się ograniczać na wakacjach? :) Nic w tym złego, nie można jednak zapominać o podstawowych zasadach higieny jamy ustnej.

Przygotowaliśmy dla Was kilka rad, które pozwolą wam cieszyć się urlopem bez dyskomfortu związanego z bólem zęba cool

1. Przed planowanym wyjazdem koniecznie umów się na wizytę kontrolną. Jednak nie zostawiaj tego na ostatnią chwile. W sytuacji gdy leczenie będzie wymagało paru wizyt które nie będą mogły odbyć się ze względu na Twój wyjazd, istnieje ryzyko, że ząb mimo wszelkich starań stomatologa, zaboli w najmniej oczekiwanym momencie :( Szczególnie ważne jest to w przypadku dalekich wyjazdów do miejsc gdzie pomoc stomatologiczna może być niedostępna lub bardzo droga.

1. Jadąc na wakacje nie zapominamy o kremie z filtrem czy stroju kąpielowym. Tak samo w przypadku naszych zębów- nie możemy zapomnieć ani zrobić sobie przerwy w ich pielęgnacji. Warto zaopatrzyć się w formaty podróżne szczoteczki, pasty i nici :)

1. Lot samolotem może być powodem nagłego bólu zęba ze względu na zmiany ciśnienia. Ból powodują pęcherzyki powietrza znajdujące się w kanalikach zębinowych a także inne schorzenia takie jak np:

-próchnica

-rozwijający się stan zapalny

-nieszczelna plomba

-zapalenie zatok około-zębowych

Dlatego nie warto lekceważyć nawet najmniejszego ubytku próchnicowego.

4.  Nie tylko lot samolotem może być dla nas niebezpieczny. Warto udać się do dentysty gdy w planach mamy:

-nurkowanie

-wspinaczkę wysokogórską

-skok ze spadochronem

Można się przestraszyć… Dlatego warto regularnie kontrolować stan naszych zębów by nie zaskoczyły nas bólem podczas wakacji,  któremu można było zapobiec :)
Na przedwakacyjną kontrolę zapraszamy do DENTYSTY MILÓWKA.