Usługi oferowane przez dental-care

Leczenie botoksem

Leczenie bruksizmu za pomocą botoksu to rozwiązanie po które sięga coraz więcej Pacjentów. Jeszcze do niedawna botoks był kojarzony tylko jako substancja o działaniu estetycznym. Obecnie tak zwanego botoksu używa się również do leczenia bruksizmu.

Czym jest bruksizm?

Bruksizm to choroba, która dotyka miliony ludzi na całym świecie. Objawia się nadmierną i mimowolną aktywności mięśni żwaczy. Żwacze to mięśnie przebiegające od kości szczęki do kości żuchwy, są bardzo silne i zbite. Ich funkcją jest zaciskanie zębów i unoszenie żuchwy. Mięśnie żwaczy sa również zaliczene do tak zwanych mięśni stresowych czyli takich, które pod wpływem stresu  i dużych emocji ulegają napięciu. Długotrwałe utrzymywanie tych mięśni w napieciu prowadzi do przeciążeń i dolegliwości bólowych.

Nieleczony bruksizm prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych i estetycznych takich jak: starcia szkliwa, złamania zębów, problemy z dziąsłami, ale także wywołuje bóle napięciowe głowy, karku i wiele innych.

Czym jest stosowany przez nas botoks?

To dokładnie toksyna botulinowa typu A czyli lek neurologiczny, którego zadaniem jest osłabienie pracy mięśni.

Czy jest bezpieczna?

Tak, toksyna botulinowa to, jak wspominaliśmy LEK. Podawana przez doświadczonego lekarza w odpowiednich proporcjach jest całkowicie bezpieczna.

Kiedy widać pierwsze efekty i jak długo się utrzymują?

Pierwsze efekty widać po ok. 5 dniach od podania botoksu. Jeżeli chodzi o utzrymywanie się efektu to jest to kwestia dosyć indywidualna, ale zakłada się, że efekt utrzymuje się do ok. 6 miesięcy.

Czy efekt jest odwracalny?

Tak, toksyna botulinowa to białko, które po czasie jest całkowicie neutralizowane i usuwane z organizmu. Dlatego zabieg wymaga powtarzania.

Dla kogo toksyna botulinowa będzie dobrym rozwiązaniem?

• Dla osób zmagających się ze zgrzytaniem zębami w nocy
  • Dla osób cierpiących na napięciowe bóle głowy
  • Dla osób bezwiednie zaciskających zęby np. W sytuacjach stresowych

Jak wygląda zabieg wstrzyknięcia toksyny botulinowej?

Tak naprawdę zabieg podania toksyny botulinowej trwa kilka minut i polega na wstrzyknięciu preparatu w paru miejscach po obu stronach żuchwy. Do zabiegu nie stosuje się zazwyczaj znieczulenia, ponieważ nie jest on bolesny, a jedynie delikatnie nieprzyjemny. Preparat podawany jest za pomocą niewielkiej i bardzo cienkiej igły.

Przeciwskazania

Przeciwskazaniem do wykonania zabiegu są choroby związane z wiotkością mięśni, ciąża oraz laktacja.

Dodatkowym elementem estetycznym po podaniu botoksu w mięśnie żwaczy może być wysmuklenie twarzy. U osób z nadmierną aktywnością tych mięśni można zaobserwować nad wyraz rozbudowaną i kwadratową żuchwę.