Usługi oferowane przez dental-care

Stomatologia zachowawcza

Leczenie próchnicy ma podstawowe znaczenie nie tylko dla utrzymania pięknego uśmiechu, ale również dla zdrowia naszego organizmu.

Bakterie gromadzące się w jamie ustnej powodują próchnicę, schorzenia dziąseł, a nieleczone mogą skutkować wystąpieniem chorób serca, czy stawów. Usypiająco na czujność Pacjentów działa fakt, że chory ząb nie zawsze daje symptomy w postaci bólu. Dlatego też kwestią olbrzymiej wagi jest regularna kontrola stanu uzębienia, która pozwala na wczesną diagnozę oraz szybkie i bezbolesne leczenie. W naszych gabinetach realizujemy politykę pełnej diagnostyki polegającej na badaniu uzębienia, dziąseł i błony śluzowej jamy ustnej oraz wnikliwym wywiadzie pozwalającym na precyzyjne określenie stanu zdrowia jamy ustnej.

W przypadku próchnicy powierzchniowej, stosujemy minimalnie inwazyjne metody leczenia – piaskowanie oraz ozonoterapię. Dzięki nim możemy leczyć próchnicę bez użycia wierteł, z zachowaniem maksymalnej powierzchni zdrowej tkanki zęba.

W przypadku zaawansowanych zmian próchnicowych, zniszczona struktura zęba nie regeneruje się – jedynym sposobem powstrzymania tego procesu jest usunięcie uszkodzonych tkanek i uzupełnienie braków materiałem przeznaczonym do odbudowy zębów. Dobierając wypełnienia wykorzystujemy nanohybrydowe materiały kompozytowe najwyższej jakości, idealnie dopasowane do naturalnych zębów pacjenta. Aby uzyskać efekt kameleona – idealne dopasowanie wypełnienia do tkanek zęba, właściwości optyczne materiałów takie jak kolor, transparencja, fluorescencja muszą być zbliżone do analogicznych właściwości optycznych tkanek zęba. Podczas zabiegu odbudowy, w przypadku zębów bocznych zachowujemy anatomiczny kształt zęba – tzn. odwzorowujemy zagłębienia występujące na powierzchni żującej zapewniając tym samym prawidłowe ułożenie w kontakcie z zębem przeciwstawnym. W leczeniu próchnicy zębów przednich kwestią priorytetową są oczywiście względy estetyczne – w naszych gabinetach, prócz standardowego uzupełnienia ubytków istnieje możliwość wykonania licówki czy korony pełnoceramicznej.

W przypadku, gdy próchnica powoduje stan zapalny miazgi zęba objawiający się dolegliwościami bólowymi, niezbędnym staje się przeprowadzenie leczenia kanałowego . Leczenie to wiąże się z potrzebą utworzenia dostępu do kanałów zęba. Ząb po leczeniu kanałowym, pozbawiony jest żywej tkanki – a co za tym idzie – nie są do niego dostarczane produkty odżywcze.  Konsekwencją tego jest większa kruchość, tendencja do pęknięć i złamań ścian zęba. Odbudowa kompozytowa zęba po leczeniu endodontycznym wymaga wzmocnienia jego struktury wkładem z włókna szklanego. W niektórych przypadkach – przy dużym ubytku tkanek, wymagane jest zastosowanie korony protetycznej.

Aby zapewnić komfort leczenia, podczas wykonywania zabiegu stosujemy nowoczesny komputerowy system do znieczuleń, który zmniejsza stres oraz redukuje czas trwania wizyty. Komputerowo sterowane podawanie znieczulenia pozwala lekarzowi zaaplikować środek bezboleśnie, nie powodując przy tym uczucia pieczenia czy też nieprzyjemnego rozpychania.

STOMATOLOG BIELSKO BIAŁA